کاربرد موتور استرلینگ در خودرو


کاربرد موتور استرلینگ در خودرو




موتور استرلینگ


موتور استرلینگ آزمایشگاهی


ساخت موتور استرلینگ


قیمت موتور استرلینگ


خرید موتور استرلینگ



تاریخچه بکارگیری موتور استرلینگ در خودرو

رویکرد جدی به کاربرد موتور استرلینگ از خودرو در اواسط سال 1960 در کمپانی جنرال موتورز آغاز گردید. در آن زمان به علت رشد روز افزون ورود خودرو ها به خیابان ها و بالا رفتن میزان آلودگی هوا فکر استفاده از سیستم های محرکه با آلودگی کمتر در ذهن مهندسین شکل گرفت. در همان زمان توجه عموم به موتور استرلینگ به دلیل آلودگی هوا و خروجی های اگزوز اتومبیل ها جلب شد.


خرید موتور پالس جت


قیمت موتور پالس جت


ساخت موتور پالس جت


موتور پالس جت






در سال 1968 کمپانی فیلیپس نمونه ای از موتور استرلینگ را برای کار بر روی مینی بوس ها و اتوبوس های مدلDAF و MAN ساخت .با وجود مزایای موتور استرلینگ نسبت به موتور دیزل هزینه موتور استرلینگ سه برابر موتور دیزل بود و همین امرسبب شد که این طرح ادامه نیابد.


از سال1968کمپانی یونایتد استرلینگ سوئد موتورهای استرلینگ را ارتقا داد و آنها را بر روی خودروی فرد پینتو و فرد تانوس ارزیابی کرد .این موتور ها به نامهای V4X1 ، V4X2 ، V4X31 ، V4X32 ، V4X33 ، V4X34 ،V4X35 و V4X36 برای کاربرد های خودرویی تست شدند.

اولین موتور نوع V4X1 بود که قطعات آن ترکیبی ازقطعات موتور گازوئیلی V4 فرد و تعدادی از قطعات موتور استرلینگSwashplate 4-65 ساخت فیلیپس مثل هیتر و مبدل حرارتی بود با فشار کاری 110 بار تست شد و توان خروجی آن 22 kw در دور 3000 rpm بود.توان خروجی این موتور نتوانست انتظارات کمپانی را تامین کند.


ماشین کارتینگ


خرید ماشین کارتینگ


ساخت ماشین کارتینگ


قیمت ماشین کارتینگ





بعد از موتور V4X1 نوبت به V4X2 رسید.این نوع موتور از نظر سیستم مبدل حرارتی و هیتر کاملا با نوع قبلی متفاوت بوداما باز هم توان خروجی آن نا امید کننده بود.


در سال 1972 کمپانی فرد با کمپانی فیلیپس قرار داد ساخت یک موتور استرلینگ Swashplate با توان 170 اسب بخار برای نصب بر روی خودروی فُرد تورینو 1975منعقد کرد .این موتور در سال 1976 ساخته شد . از آنجا که کمپانی فُرد تمایل داشت که اثر موتور استرلینگ بر روی خودرو خود را مشاهده کند سفارش نصب موتور V4X31 کمپانی یونایتد استرلینگ را بر روی خودروی فُرد پینتو داد.

این خودرو اولین خودرویی بود که محرکه آن کاملاً موتور استرلینگ بود. این خودرو در حال حاضر در موزه شهر Malmo سوئد نگهداری می شود .



خرید اسکوتر برقی


اسکوتر آفروید


اسکوتر برقی


اسکوتر شارژی


اسکوتر اسمارت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.